Po loňské srpnové povodni nám příroda nadělila slušnou porci práce, zřejmě, aby se nám nezkrátily žíly. Od té chvíle uplynulo zhruba půl roku, takže předkládám malé bilancování.
Vezmeme to stručně:
- Úklid areálu - hotovo z 95 procent. Odstraněny naplavené stromy i ostatní předměty,bahno, z větší části písek. Není uklizen písek na spodní části kanálu, zhruba od lávky níže. Důvod - spodní voda.
- Odstranění poškozených částí areálu - hotovo z 95 procent.
- Vykopány povalené sloupy (s vyjímkou cca 7-8 všechny), očištěny od betonu.
- Rozmotání snad kilometru drátu brankoviště (nosných i vodících)
- Rozebrána podlaha a střecha rozplavené buňky.
- Stržení všech sádrokartonových příček a dřevotřískovych stěn WC, ubytovny i loděnice, odstranění poničené izolace.
- Odstranění povaleného plotu loděnice a tábořiště (cca 150 m)
- Odstranění trosek přístřešku nad sezením
- Odstranění trosek obou lávek
- Vyčištění mechanismu uzavírací klapky (několik m3 vybraných v podstatě lopatičkou na uhlí)
- Opravy, nová výstavba - hotovo z 50 procent
- Šatna (hrubá stavba pomocí stavební firmy). Připravena na nastěhování nábytku a el. rozvody jsou hotové, jen je připojit.
- Ubytovna (hrubá stavba pomocí stavební firmy) - dokončuje se rozvod elektřiny, vody a kanalizace. Zprovozněno bude zřejmě v březnu.
- WC, umývárny (hrubá stavba pomocí stavební firmy) - hotovy rozvody vody, kanalizace, elektřiny. Zbývají případné vnitřní nátěry.
- Postaveny sloupy na pravém břehu, natažen vodící drát. Na druhém břehu chybí poslední čtyři sloupy, připravené díry byly vtipně zaplněny novoroční povodní.
- Horní polovina kanálu je opravena s vyjímkou jedněch vrat a dvou překážek z pneumatik, které voda odnesla do spodní, stále zaplavené části kanálu.
- Postaven plot mezi loděnicí a silnicí (cca 50m)
- Zprovozněna uzavírací klapka po mechanické stránce
- Postavena horní lávka (zařídilo Povodí Vltavy)
- Posunutá buňka vrácena na své místo, zasypaná vymletá díra pod ní
- Provedeny terénní úpravy na tábořišti
- Postaveny sloupy plotu mezi kanálem a tábořištěm
- A co nám zbývá?
- Dodělat zbylé sloupy na druhé straně, natáhnout vodící a nosné dráty.
- Postavit spodní lávku. Obě tyto práce plánujeme na duben, po odeznění jarní povodně, u které je poměrně reálný předpoklad, že přesáhne při kulminaci 1000m3/s. Neradi bychom se dočkali další destrukce...
- Opravit zbylou buňku, udělat novou podlahu, možná izolaci stěn.
- Nahradit zničenou buňku. Hudba vzdálenější budoucnosti, až na to budou prachy...
- Dodělat plot tábořiště. Zřejmě v dubnu.
- Opravit čtvery vrata v kanále, u všech jsou poničené vzpěry, u dvou navíc i výplně. Hned jak klesne spodní voda.
- Nahradit polovinu trámů v hrázi pod lávkou, zničených či odnesených. Hned jak klesne spodní voda.
- Ukotvit troje či čtvery překážky z pneumatik. Hned jak klesne spodní voda.
- Obnovit telefonní spojení s velínem. Do zprovoznění
- Obnovit elektrické ovládání a pohon uzavírací klapky. V průběhu dubna.
- Znovu vybudovat telefony pro brankové rozhodčí. Někdy...
- Rozvést rozhlas po areálu. Někdy
- Dodělat ubytovnu a WC. V březnu až dubnu.
- Postavit střechu nad sezením. Duben.
Shrnutí:
Kanál bude do konce dubna zavřen. Pak ho otevřeme na zkoušku a budeme čekat co nám kde uplave. Na začátku května už by mělo dojít k ostrému provozu kanálu i zázemí loděnice. Nějaké korekce jsou samozřejmě možné, budeme o nich určitě informovat.
Jožka