Technické problémy při Veltruských slalomech
Kdo byl na konci dubna u nás na Veltruských slalomech, tak zajisté zaznamenal v neděli naše technické problémy. Celá legrace spočívá v tom, že jez pomalu dovršuje století své existence a vorová propust včetně uzavírací klapky (segmentu) je asi jedinou původní částí, samozřejmě kromě stavebních částí jezu. Vlastní klapka je již "zflikována" takovým stylem, že již není kam dát záplatu a i otevírací mechanismus pomalu dosluhuje. Při velké vodě v průběhu března zavřela obsluha jezu klapku, aniž musela a mělo to pro nás fatální důsledky. Do jedné z děr klapky naplaval naprosto nešťastným způsobem špalek s větví, při znovuotevření klapky se zasekl a "díky" brutálnímu zpřevodování uzávěru do síly motor vytrhl řetěz z ukotvení na vahadle. Pro nedostatek času jsme udělali provizorní uchycení řetězu na vahadlo ocelovým lanem o průměru 10 mm v domnění, že to postačí. Nestačilo a zcela podle Murphyho zákonů došlo k přetržení lana v okamžik, kdy to bylo potřeba nejméně, tj. v neděli při otevírání před závodem. Naštěstí se vše podařilo asi za hodinu dát do pořádku, lano jsme nahradili bytelným řetězem a funguje se dál. Během léta by měla proběhnout totální rekonstrukce (nahrazení) klapky spojená s uzavřením kanálu. Kdy a jak dlouho bude uzávěra probíhat ještě dáme vědět.