59/1999                                    2.-3.10.1999
Neděle           3.10.1999  sjezdy
        Petr Gorecký             nestartoval
        Milan Johanides          nestartoval

Dlouhou dobu jsme jezdili rozloučit se sezónou do Třebechovic. Vloni je na poslední chvíli zrušili, takže jsme chvíli po poslední chvíli hledali, kam se na tu rozlučku vrtnout. Jelikož se ve stejný víkend jedou závody v Blovicích, rozhodnutí bylo jednoduché. Moc se nám tam líbilo a letos už se tenhle problém ani nijak zvlášť neřešil. Prostě jsme už v dubnu věděli, že jedeme do Blovic.
Letos ovšem byl předodjezdový čas dost dramatický. Týden předtím jsme se dohodli na složení výpravy a dopravních prostředcích. Ve středu si ovšem známý pyroman Pavel přivodil dost nepříjemné zranění a musel s popáleným obličejem do špitálu. Takže jsme najednou měli na devět lidí jen jedno auto. A hlavní problém byl lodě. Kromě našich na závodění jsme měli vézt ještě pět dalších pro Vlašáka na opravu. Ve čtvrtek jsme se jali shánět auto. Já ho měl rozbité (po srpnové výměně hlavy mi odešel motor definitivně), Robinovi nefunguje (auto), žlutý Pedál Frflixtova dědečka byl v opravě, Goreckých auto potřebovali, škodovka rodičů Martina Najmana také nebyla k mání. Nevyšla ani možnost přifařit se ke Gaždům. Nakonec jsem si sedl a začal na papíře kombinovat. Vyšlo mi z toho, že stačí vzít kajaky mladým a debla a zbytek se vystřídá na lodích, které vezeme na opravu. V pátek ráno padla i poslední možnost auta, takže jsem zjistil vlak do Blovic a napsal vzkaz pro Davida, co má dělat a jak se věci mají a dal ho na loděnici. Za posledních dvacetčtyři hodin jsem protelefonoval víc než předtím za rok. V půl čtvrté jsme měli spicha na nádraží. Jelo se jen ve třech, protože Frflixt je línej jako vandrák a odmítl jet vlakem. Spojení jsme měli nádherné. Přestup v Praze stačil přesně na přesun z Masaryčky na Hlavák a nabití našich zásobníků lahváči. V Plzni vyšly na přestup místo osmi minut jen minuty tři. Akorát na přeběhnutí. Za třičtvrtě hodiny jsme už byli v Blovicích. Přihlásili jsme se na loděnici, Libor Polívka nás odvezl zpátky k nádraží, kde jsme v nějaké budově měli ubytování. A pak hurá na Čabardu. Sestava byla stejná jako loni, zábava taky. David přijel až v půl desáté. Nejdřív se ještě stavěli u Pavla ve špitále ve Slaném, pak vařili. Jeli pět hodin.
Ráno jsem vstal v sedm, sebral časomíru, kterou jsme vezli na půjčení a šel ji nainstalovat. Za deset minut jsem byl na startu hotov, akorát jsem odpojil reproduktor, aby zbytečně nerušil odpípáváním intervalů. Pak jsem instaloval časomíru i v cíli. Asi pět minut před startem na mne začali ze druhého břehu mávat a vypravili taxikářskou pramici, aby mne přepravili na start. Prý připojili reproduktor a hodiny se zastavily. Chvíli jsem zkoušel časomíru nějak rozběhnout, ale déle než na několik vteřin se mi to nepovedlo. Startovat se teda bude podle stopek a per huba (orálně). Ještě jsem teda sladil časomíru v cíli podle stopek a mohlo se začít. Kajakářů bylo docela dost, i s dohláškama přes osmdesát. Jelikož jsem zde za singlíře, měl jsem hafo času a tak jsem se flákal a lenošil. Počasí se vybralo a bylo příjemně. Jel jsem na Koníkově singlu. Paráda. Pyrog jezdí skoro sám. Kdybych se mu do toho nepletl, mohlo to jet ještě rychleji. První závod trval až do jedné. Gorec byl třetí celkově a první v dorostu, Robin s Davidem něco přes dvacet. Mlaďoši byli až překvapivě vyrovnaní a měli by urvat body (dle mého odhadu). Já jsem byl na singlu jedenáctý a Gorec kousek za mnou, kluci na deblu osmí, holky v první jízdě vyduply (a já to neviděl!). Po krátké přestávce a přetažení pár branek se jel druhý závod. Kajakáři probíhali ve stejném duchu jako první závod, debly taky (akorát holky dojely). Zajímavostí byly hlášené průběžné výsledky deblů dorostu staršího. První Gažda-Měšťan, druzí Gaždová-Holková. Málokdy se stane, že otec a dcera startují společně v dorostu. O nejakčnější moment jsem se samozřejmě postaral já (kdo jiný). Najel jsem na šupnu, sáhl jsem si na přes ruku, abych se o kraj šoupačky natočil k protivodě, která byla hned pod šupnou. Bohužel jsem se natočil přiliš brzy. V půlce šupny byl kraj přesazený na výšku a špička se mi dostala až za to přesazení. Fungovalo to asi jako když rozjetý vygón vjede na výhybku. Vyletěl jsem ze šupny na suchý jez. Setrvačnost fungovala dokonale a já jsem se ještě ve vzduchu začal obracet. Ještě že šupna leží přímo na jezu. I tak jsem dopadl na hlavu a na loket a loď na mne. Na hlavě jsem měl helmu a stejně tam by nebylo co zkazit. Loket jí koupil z první. Každopádně jsem byl jediný, kdo udělal eskymáka na suchém betomu a kdo najel do pětky zprava. Jízdu jsem nějak dojel a od Plzeňáků sehnal lékárnu a Renata Gaždová si zahrála na doktorku. Na lokti jsem měl rozseklou kůži (jeden štýšek by se tam vešel ) a měl jsem ho lehce naražený. Ale kromě párdenního zmenšení hybnosti to nebude mít následky. A za to pobavení břehů to stálo. Když jsem se totiž po té prdě probíral a ležel na suchém jezu vedle lodě, tak ze břehu zazníval hurónský smích. Škoda, že jsem tam neměl nikoho s kloboukem, aby vybíral. V průběhu posledních jízd ještě navíc vysedla časomíra i v cíli (po sedmi hodinách, padesáti minutách a dvaceti třech vteřinách od začátku závodu), takže fiasko s elektronikou bylo dokonalé. Po skončení závodů si Jakuba odvezli rodiče pryč a Petra se tady rozhodla zůstat. Tím pádem se u Davida v autě uvolnily dvě místa. Toho využili Gorec s Robinem a jeli domů. Jelikož mi bylo jasné, že s tím loktem to na závod nevypadá, odvezli rovnou všechny lodě. Nás už večer čekal jenom kulturní program, který jako by z oka vypadl tomu včerejšímu a předtím ještě vyhlášení výsledků na Blovickém náměstí. Byl jsem za Gorečáka převzít cenu (letos ho zaskakuju už poněkolikáté) za vítězství v dorostu, v celkovém pořadí byl nakonec čtvrtý, o vteřinu ho trhnul Pivson. V hospodě jsme si dohodli jiný způsob odjezdu. Místo s Gaždovými pojedeme s Lípákama, ti jedou přes Veltrusy.
Ráno se jely sjezdy. Počasí se otočilo naruby a bylo jak v říjnu. Chcalo a chcalo. Sjezdy se nakonec nejely z Vlčic jako loni, ale startovalo se u loděnice, vyrazilo se proti proudu, u mostu na kraji Blovic byla otočka, jelo se dolů a cíl byl asi kilometr pod cílem slalomu. Trvalo to celé asi 11 - 12 minut. Teda jak komu. Po prvním sjezdu byla hodinu přestávka, kterou jsem využil na oběd. V půl dvanácté startoval druhý závod a v po vyhlášení výsledků sjezdů jsme v půl druhé vyrazili. Za dvě a půl hodiny vyskakujeme z Avie na křižovatce ve Veltrusích. Petra šla rovnou domů, já jsem si vyzvedl z loděnice kolo a svištěl taky. Šlapal jsem k domovu a skrz únavu jsem cítil lehký smutek; další sezóna se odebrala do věčných lovišť.

Jožka

P.S. Renato, máš černou tečku! Nejenomže jsme nazakalili, jaks slibovala, ale ani jsi mi nevrátila slibovaného Stopařova průvodce po Galaxii.