require 'global.php3'; PageBegin(); ?>
| |||||||||||||||||
Dvořákovo gymnázium je čtyřletá a osmiletá všeobecně vzdělávací škola, jejímž cílem je připravit studenty k co možná nejlepšímu uplatnění v životě, vytvořit jim podmínky pro všestranný rozvoj jejich osobnosti, poskytnout jim i odpovídající všeobecný rozhled a tím je připravit pro další vysokoškolské vzdělávání. Gymnázium poskytuje úplné střední vzdělání a ukončuje se úspěšným vykonáním maturitní zkoušky. Zaměření gymnázia není předem dáno, během studia si mohou studenti vybrat z nabízených volitelných předmětů podle svých zájmů a profesionální orientace. V práci školy akcentujeme samostatnost studentů a jejich zodpovědnost za své studium. Ve vyšších ročnících umožňujeme studentům individuálně se profilovat prostřednictvím velké nabídky volitelných předmětů. V posledních dvou letech studia mohou studenti volit v přírodovědných předmětech (včetně matematiky) dvě úrovně podle svého zájmu. Obchodní akademie je koncipována jako univerzální střední odborná škola obchodně podnikatelského zaměření, která připravuje absolventy na výkon různorodých činností spojených s podnikáním a administrativou. Jejím cílem je rovněž příprava studentů k co možná nejlepšímu uplatnění v životě. Pedagogický sbor, který je do jisté míry společný pro oba typy škol, se snaží upřednostňovat rozvoj dovedností před nárůstem vědomostí. Pomáhá vytvářet pozitivní postoje k vlastnímu vzdělávání, ke společnosti, k životu a připravuje zájemce pro další vysokoškolské vzdělávání. Názvy a kódy studia
osmileté gymnázium: 79-41-K/81 Gymnázium GymnáziumDvořákovo gymnázium považuje za svůj hlavní úkol poskytnout svým studentům co nejlepší podmínky pro získání všeobecného středoškolského vzdělání. Zároveň širokou škálou volitelných předmětů vytváří příležitost pro studenty vyšších ročníků k rozvoji jejich individuálních zájmů i k důkladné přípravě na vysokou školu. Osmileté studium umožňuje zvládnout náplň základního vzdělání v kratším čase, což vytváří prostor k jeho prohlubování. Čtyřleté studium naopak dává šanci nadaným žákům ze základní školy, kteří se z rozličných důvodů do osmiletého studia buď nehlásili, nebo nedostali. V jednotlivých předmětech chceme, aby studenti pochopili metodu a způsob uvažování v daném oboru, spíše než rozsáhlou sumu poznatků. Domácí práce a zatížení studentů se s přibývajícím věkem mění, a to od krátkodobých a procvičovacích úkolů k úlohám spíše úvahovým a problémovým, ve vyšších ročnících pak k dlouhodobým a náročným seminárním pracím. Důležitou součástí výuky jsou i projektové školy v přírodě, při kterých studenti nižšího gymnázia řeší v týmech projektové úkoly. Obchodní akademieObchodní akademie je škola obchodně podnikatelského zaměření, která připravuje studenty na výkon širokého spektra ekonomických, obchodně podnikatelských, administrativních a organizačních činností v různých typech organizací. Cílem studia je vybavit žáka kompetencemi nezbytnými pro profesní uplatnění a celoživotní vzdělávání. Studenti dovedou založit a provozovat firmu, vést jednoduché a podvojné účetnictví, mají znalosti v oblasti daňové, včetně vyplňování daňového přiznání, v průběhu studia si osvojí práci s počítačem a psaní všemi deseti prsty. Všechny tyto dovednosti si procvičí také prakticky, protože zde fungují volitelné předměty - aplikovaná ekonomie a fiktivní firma, kdy studenti sami zakládají studentskou firmu a seznámí se s jejím fungováním od doby vzniku až po zánik. Předměty aplikovaná ekonomie a cestovní ruch tvoří součást praktického vyučování na obchodní akademii. Jednou z forem praktického vyučování je také souvislá odborná praxe, která musí činit minimálně 4 týdny za studium. Na naší škole studenti absolvují praxi ve 2. a 3. ročníku, tedy v době, kdy už získali určité teoretické poznatky, a mají tak příležitost ověřit si je a využít v praxi. Škola studentům dává možnost, aby si sami zajistili praxi ve firmě nebo instituci, která má pro ně zajímavou náplň činnosti. Během odborné praxe si studenti vedou deník prací a po skončení této praxe vypracovávají Zprávu o odborné praxi. Se svými zkušenostmi a dojmy se pak dělí se spolužáky ve zvlášť pro to vyčleněné hodině Ekonomiky. Odborná praxe je hodnocena známkou na závěrečném vysvědčení 2. a 3. ročníku. Profilujícími předměty v rámci odborného vzdělávání na obchodní akademii jsou ekonomika a účetnictví, dále pak informační technologie, písemná a elektronická komunikace, právo a zbožíznalství. Vzdělávací program obchodní akademie je vytvořen s ohledem na potřeby dalšího vzdělávání absolventů, proto je kladen důraz na všeobecné vzdělávání, což vytváří předpoklady pro celoživotní vzdělávání a seberealizaci absolventů. Všeobecné vzdělávání je tvořeno především jazykovým (český jazyk, dva cizí jazyky - u nás je možno studovat angličtinu, němčinu, francouzštinu), společenskovědním (občanská nauka, dějepis a hospodářský zeměpis) a matematickým vzděláváním (matematika, statistika). Naši absolventi obchodní akademie jsou tedy dobře připraveni i pro studium na vysokých školách. Maturitní zkoušky na obchodní akademii se skládají z českého jazyka a literatury (včetně písemné práce), ekonomiky, účetnictví (včetně praktické zkoušky z odborných předmětů). Praktickou maturitní zkouškou z odborných předmětů se rozumí souhrnná zkouška z účetnictví a obchodní korespondence s využitím výpočetní techniky. Projekt MonitorVe školním roce 2006/2007 se naše škola zapojila do projektu Monitor. Je to projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF. Modernizace škol zřizovaných Středočeským krajemŠkola Dvořákovo gymnázium a Střední odborná škola ekonomická, Kralupy nad Vltavou, Dvořákovo náměstí 800, je zapojena do projektu Středočeského kraje „Modernizace škol zřizovaných Středočeským krajem“, který je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu Evropského hospodářského prostoru (EHP). Cílem projektu je zkvalitnění podmínek vzdělávání ve školách prostřednictvím jejich modernizace multimediální didaktickou technikou a využívání znalostí a dovedností učitelů, které získali dalším vzděláváním v oblasti informačních a komunikačních technologií. V rámci projektu bude škola vybavena interaktivní tabulí včetně ozvučení, počítačem včetně softwaru, data-video projektorem, digitálním vizualizérem, videorekordérem a uzamykatelnou skříňkou na techniku. Do projektu je zapojeno 71 škol zřizovaných Středočeským krajem (54 středních škol a 17 základních škol). Celkový rozpočet projektu činí 429 923 EUR, z toho 85 % (tj. 365 435 EUR) bude pokryto grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a 15 % (tj. 64 488 EUR) z povinné finanční spoluúčasti Středočeského kraje. Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP. |