Kralupy

  Home   |   Kalendář akcí   |   Kultura   |   Sport   |   Zpravodaj   |   Kralupské firmy   |   Hokejbal   | Čtvrtek 16. května 2024   
 Zpravodaj





Zpravodaj > Duben 2005

Informace obecního živnostenského úřadu, Městský úřad Kralupy nad Vltavou


Na základě usnesení vlády byl v měsíci březnu letošního roku v praxi zahájen projekt zjednodušení administrativních úkonů při zahájení a v průběhu podnikání (ZAP).
Tento projekt má několik etap, které budou realizovány postupně s předpokládaným ukončením v roce 2007.
V rámci Obecního živnos-tenského úřadu v Kralupech nad Vltavou vzniklo centrální registrační místo (CRM), kde jsou pro podnikatele k dispozici formuláře finančního úřadu, okresní správy sociálního zabezpečení a úřadu práce. Pracovnice úřadu mohou začínajícím i ostatním podnikatelům pomoci při vyplňování těchto formulářů. Například při oznámení přerušení provozování živnosti podnikatel zde vyplní i oznámení o přerušení provozování živnosti pro finanční úřad a tím ušetří čas.
V další části projektu ZAP dojde na základě legislativních změn ke stavu, kdy podnikatel již nebude muset obíhat jednotlivé instituce, ale vše zařídí na jednotném centrálním registračním místě, kterým je obecní živnostenský úřad. Zde podnikatel kromě živnostenského oprávnění bude moci učinit daňovou registraci, ohlásit údaje České správě sociálního zabezpečení i úřadu práce.
Součástí tohoto procesu je zkvalitnění systému evidencí a registrací podnikatelských subjektů tak, aby mohlo dojít k vzájemné výměně údajů mezi informačními systémy veřejné správy. Výsledkem by pak měl být stav, kdy si živnostenský úřad sám zajistí pro podnikatele např. výpis z rejstříku trestů, obchodního rejstříku a podobně. Zároveň dochází k zavádění nového Registru živnostenského podnikání pro vedení ústřední evidence podnikatelů podle živnostenského zákona, který umožní spolupracovat s ostatními registry veřejné správy. S novým systémem počítáme do konce roku. Propojení systémů veřejné správy bude pak otázkou legislativních změn.

H.Svobodová,
vedoucí odboru